31 Ocak 2011

Toplam Kalite Yönetimi Ve Temel İlkeleri

  
    Amacı, hizmetten yararlananların memnun edilmesi olan ve bir yönetim felsefesine sahip, stratejik ve bütünü kapsayan bir yönetim sistemi olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY), tüketici tatminini amaçlar ve bir örgütte üst yönetimden en alt kademedeki çalışanlara kadar tüm çalışanların iş süreçlerine katılımını ve tüm işlerin iyileştirilmesini temel alır. 
  Peki TKY'nin temel ilkleri neler ?
Bunlara bakmak gerekirse, bu ilkeler :

  • Müşteri Odaklılık
  • Sürekli Gelişme
  • Tam Katılım
  • Kurum Kültürü
  • "Önce insan" anlayışı ve birey kalitesi
  • Süreçlerin yönetimi ve sürekli denetimi
  • Liderlik
olarak bilinmektedir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder