08 Ocak 2011

Temel Eğitim : Oryantasyon !

  Çağımızda bilindiği gibi sosyal,kültürel,ekonomik ve teknolojik gelişmelerin hızını takip etmek gün geçtikçe zorlaşmıştır.Bu gelişmelerin,yenileşmelerin hızına uyum sağlayabilmek,rekabet avantajını kazanabilmek ve ayakta kalabilmek amacıyla ülkeler,devletler,şirketler,toplumlar ve bireyler buna ayak uydurmak ve o hızı  yakalamak durumunda kalmıştır.Tabii tüm bu gereklerin gerçekleştirilmesinin kuşkusuz tek ve temel yolu "eğitim"dir.Günümüzde de eğitimin önemi anlaşılmaya başlanmış ve sistemli eğitim çalışmalarına başlanmıştır.
Tüm bu nedenlerden dolayı eğitim,üzerinde sıklıkla durulması gerekilen ayrıca yeni bilgilerle güncellenmesi gereken planlı bir çabayı ifade etmektedir.
  Eğitimin önemli basamaklarından biride hizmet içi eğitimdir.Hizmet içi eğitim,kişiye işiyle kesin hukuki bir ilişki kurulduğu tarihten itibaren ve bu ilişkinin bitmesine kadar olan yani ayrılma dönemine kadar olan eğitimi ifade etmektedir.Bu eğitim,çalışanın işin gerektirdiği performans düzeyine ulaşması için gerekli bilgi,beceri ve davranışların sistemli bir şekilde yetiştirilmesi veya geliştirilmesini kapsamaktadır.Hizmet içi eğitimler arasında yer alan en önemli eğitimlerden biride işe alıştırma yani oryantasyon eğitimidir.
  Oryantasyon,işletmeye yeni giren ya da bölüm değiştiren personele işe başlama öncesi ve başladığı ilk günlerde/haftalarda uygulanan ilk eğitim çabalarıdır.Oryantasyon eğitiminde işin gerektirdiği bilgi,beceri ve davranışların neler olduğu hakkında eğitimler verilerek işe en kısa zamanda uyum sağlaması ve işletmeye katkı sağlanması amaçlanmaktadır.Ancak oryantasyon başarısız geçerse oluşacak zararlardan birkaçı ise şöyledir :

  • Zaman kaybı
  • Performans kaybı
  • Maliyet kaybı
  • Personel tatminsizliği
  • Güven kaybı
bu zararların işletme için önemli derecede zararlara neden olarak telafisi zor kayıplara yol açtığını söylemek mümkündür.Bu sebeple oryantasyon eğitiminin tüm eksiklikleri giderecek ve tatmin sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

    - ORYANTASYON SÜRECİNİN ADIMLARI NELER OLABİLİR ? -

  1. Çalışanı karşılamak için bir hazırlık yapabilirsiniz
  2. Çalışacağı birimin fonksiyonları anlatabilirsiniz
  3. Şirket tanıtımı,çalışacağı masa ile bilgilendirme yapabilirsiniz
  4. Birim ve kurumdaki arkadaşlarıyla tanıştırılabilirsiniz
  5. İşletmeye ait genel bilgiler(misyon,vizyon..) verebilirsiniz
  6. Özlük haklarının neler olduğu,iş tanımı hakkında bilgi verebilirsiniz
bunun gibi bir çok adım çalışanın motivasyonunu arttırmak ve oryantasyonun başarılı sonuçlanmasında etken olarak kullanılabilmektedir.

    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder