07 Ocak 2011

Eğitim Nedir ? Niçin Önemlidir ?

  Eğitimle ilgili açıklamalara başlamadan önce ilk önce eğitimin tanımını yapalım.
Eğitim,önceden belirtilen amaçlar doğrultusunda insanların tutum ve davranışlarında belirli iyileştirmeler ve geliştirmeler sağlanmasıdır.Yani işle ilgili yetkinliklerin çalışan tarafından öğrenilmesini sağlamak amacıyla şirket tarafından sağlanmış bir çabayı ifade etmektedir.
 Eğitimi yetiştirme ve geliştirme olarak incelersek ;
Yetiştirme : Belirli bir işin gerektirdiği yeteneklerin ve gereklerin çalışana kazandırılmasını ifade etmektedir.
Geliştirme : Geliştirme ise var olan bu yetenek ve gereklerin iyileştirilmesini ifade etmektedir.
Yani yetiştirme "işin doğru yapılması" iken geliştirme ise "doğru işin" yapılmasıdır.

  Peki eğitim niçin önemlidir ?
Bu sorunun cevabı için öncelikle eğitimin yararlarına bakmak gerekirse ;

  • Eğitim,şirketin rekabet gücüne katkıda bulunur.
  • İşletmenin büyümesini ve müşteri beklentisini karşılamayı sağlar.
  • Müşteriler ile iletişimi kuvvetlendirir.
  • Entellektüel sermayeye katkı sağlar.
   bunun gibi daha bir çok yararı olan eğitim,şirketlerin gayri maddi sermayelerini de korumayı sağladığı için önemi kanıksanamaz derecede büyüktür.
  Günümüzde şirketlerin ayakta durabilmesi için bazı etkenlere dikkat etmesi gerekmektedir bunlar ;

  • Küreselleşme
  • Liderlik ihtiyacı
  • Gayri maddi varlıklar ve insan sermayesine daha fazla değer verilmesi
  • İş stratejisine odaklanma
  • Yeteneği çekme ve elde tutma
  • Müşteri hizmetleri ve kaliteye önem verme
  • Değişen demografi ve iş gücünün çeşitliliği
  • Yeni teknoloji
  • Yüksek performanslı iş sistemi modelleri
  • Ekonomik değişiklikler
şeklinde sunabiliriz.Şirketlerin ayakta kalabilmeleri için bu etkenlere dikkat etmesi ve önem vermesi gerekmektedir bu konuda eğitimin önemi büyüktür.

Yardımcı Kaynak : İnsan Kaynaklarının Eğitimi & Geliştirilmesi / Raymond A.NOE
                                   4.Baskı syf. :9

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder