10 Nisan 2012

İnsan Kaynakları Zirvesi 2012


  Globalcv'nin her yıl düzenlediği İnsan Kaynakları Zirvesinin 2012 yılı programı yine birbirinden başarılı konuşmacılar ve dopdolu bir zirve programı ile gerçekleştirilecek.Ne yazık ki ben bu zirvede bulunamayacağım ancak düşünenler için zirve amaçları şöyle belirtilmiş : 

- İş dünyamıza yönelik potansiyelleri değerlendirerek, işletmelerin kendilerini geliştirmelerine yönelik hedefler oluşturmak,
- Kobilerin kurumsallaşmasına yönelik yöntemleri göstermek,
- İnsan kaynaklarındaki yeni trendleri sıralamak,
- Sürekli ertelenen veya üzeri örtülen insan kaynaklarının verimli kullanımı prensibini kurum içi sistemlere ve yönetici davranışlarına entegre etme yollarını göstermek
- KOBi’lerin kurumsallaşma ve çağdaş insan kaynakları çabalarını tespit edip, cesaretlendirmektir.
Ayrıca konuşmacıları linkten öğrenebilirsiniz.
Zirvede yapılacak çekilişle eğitim sponsorları tarafından da eğitim programları hediye edilecek (umarım sizde şanlı kişilerden olursunuz ) 
Daha fazla uzatmadan dilerseniz Zirve programını inceleyebilrsiniz (:
Gidecek olanlara keyifli anlar diliyorum...


05 Mart 2012

Pozitif Yönetim - İdil Türkmenoğlu



  
 Her İK'cının kitaplığında bulunması gereken bir eser "Pozitif Yönetim". Sadece okumak yetmiyor bu kitabı,düşünmek,muhakeme etmek,kabul etmek ve değişmemizi gerektiriyor.
 İşe eğlence katmaktan bahsediyor kitap "işyerinde keyif" yaşamaktan... Sahi neden zor bu kadar ? Sabah insanı motive eden bir "Günaydın :) " ve çalışma saatlerindeki pozitif iletişim,mutlu anlar... Bunların olmadığı bir ortamda çalışmanın ne derece "zindan hayatı" yarattığını tahmin etmek bir yana yaşadığım için bir an önce değişmesini düşünenlerdenim.

Liderler biraz gevşeyip çalışma ortamlarını eğlenceli hale getirirlerse,çalışanların güveni,yaratıcılığı ve iletişimi belirgin ölçüde iyileşiyor. Bu da daha düşük bir işten ayrılma oranına, daha yüksek morale ve finansal açıdan güçlü bir dip toplama ulaşımlarını sağlıyor.                                                                                
                                                            Adrian Gostick ve Scott Christopher

   Böylesine büyük getirileri olan bu yönetimi uygulamak ya da uygulanan bir işletmede çalışmak herkesin istediği bir durumdur.
Kitapta ayrıca iş yaşamından bazı büyülü anlar yer alıyor :
  1. İş başvurusu yaptığınız şirketten gelen olumlu ya da olumsuz yanıt. ( bu konuyu ayrıntılı olarak yazdığım "Geri Bildirimde Bulunma(ma)" yazımda okuyabilirsiniz.)
  2. Gerçekten gözünüzün içine bakarak "Günaydın" diyen iş arkadaşları,
  3. Yemekhanedeki sürpriz yiyecekler,
  4. Patronunuzun masanıza bıraktığı teşekkür notu,
  5. Telefonu güler yüzle açan insan kaynakları,
  6. Yöneticinin, elemanlarının sorunlarını bilmesi, sorularıyla onları takip etmesi,
  7. Sigara yasağına uyan yöneticiler, sigara içilmeyen müdür odaları,
  8. İstemeden verilen bordro
  9. İşe başladığınız gün hazır olan kartvizit.

Tüm bunları yapmak sizce zor mu ? Kazanacaklarınız (mutluluk,motivasyon,keyif,bağlılık..) azımsanacak şeyler değil üstelik...

Bu konu yazılarla bitecek gibi değil :) en iyisi kitabı okumanız sonrada bir adım atmak... Herkesin "pozitif yönetim" tarzını benimsemiş bir şirkette çalışacağı günleri umarak keyifli çalışmalar diliyorum. :)


02 Mart 2012

Geri Bildirimde Bulunma(ma)


   Çoğu işsizin her gün umutla beklediği bir dönüş geri bildirim.Ancak bir çok İK çalışanı bu görevi benimsememiş durumda ki bunu yerine getirmiyor.Aday bekliyor bekliyor bekliyor... Hatta umutlarını da besliyor bu evrede.Başka bir iş teklifi bile aldığında "hayır" diyebiliyor.Çünkü inanıyor olumlu bir dönüş alabileceğine.Bazı adaylar ise sabır gösteremiyor iletişim kurarak sonucunu talep ediyor ( bence doğruda olan bu ) ancak öyle cevap alabiliyor. Peki bu durumda ne oluyor ? İtibar zedelenmesi!
 Genelleme yapamayacağım bir konu fakat örneklerine sık rastlamak mümkün.Bazı insan kaynakları çalışanlarının hala şirketteki önemini kavrayamamış olduğunu düşünüyorum.Buna rağmen bu durumu son derece başarılı şekilde aşmış ve en geç 10 gün içerisinde geri dönüş yapan firmaları da görmek mümkün.
  İnsanların şirketimize bakış açısını şekillendirme avantajına sahibiz ve bunu olumlu olarak kullanmıyoruz.
  Geri bildirimin aday ve çalışan iletişimini nasıl etkilendiği görmek mümkün.
Mülakat sonucunda çok geçmeden geri dönüş yaparak olumsuz dahi olsa adaya bilgi verdiğimde geri dönüşte bulunduğum için aldığım teşekkürleri ve bunu yaparak adayda olumlu yönde İK imajı bıraktığım için motivasyon artışı yarattığım zamanları biliyorum.Gerçekten son derece önemli bu konuda herkesin aynı duyarlılığı göstermesini isterim.

 İK zor bir bölüm,uzun saatler çalışma gerektiren bir görevde bu dönüşlere zaman ayıramadığınız bahanesine lütfen artık saklanmayın.Teknoloji o kadar gelişti ki artık çeşitli portallar da dahi tek bir tuşla geri dönüş sağlamak mümkün hale geldi.Üstelik siz şirket markasında kilit noktalardan birisiniz.Sizin değiştireceğiniz düzen başkalarına örnek olabilir...


14 Şubat 2012

"İşimde Olmazsa Olmaz!" dediklerimiz



 Yeni bir işe girerken veya şuan çalıştığınız işinizde olmazsa olmazlarınız var mı ? ?
Herkes de var olduğunu düşünüyorum (: peki nedir bunlar ; iyi bir çalışma ortamı ? uyumlu bir ekip ? iyi bir yönetici ? çalışma saatleri ? imkanları,olanakları ? ya da bunlar benim için sorun değil ücreti iyi olsun diyenlerden misiniz ? :) Hepsi olsun diyende vardır muhtemelen.
  Bana göre uyumlu bir ekip ve çalışma ortamı.Eğer bu eksik olursa bir çok sorununda beraberinde geleceğini düşünenlerdenim.
Düşünün; ekip arkadaşlarınızın yardımlaşmadan bihaber,somurtkan,paylaşımcı olmayan ve ruhsuz kişilerden oluştuğunu ? Her gün o iş yerine gidip uzun saatlerde orada kalmayı kim ister ? Motivasyon köreltir alııırrr götürür! (: üstelik iş konsantrasyonunu da bozabilir. Böyle bir işte performansınızın düşük olması kaçınılmaz sonlardandır ve buda sizi yöneticinizle ilişkilerinizi ve kariyerinizin ilerlemesini zor duruma sokabilir.Her şey domino taşları gibi olabilir anlayacağınız :)

 Birde olaya olumlu yandan bakalım değil mi :) ekip arkadaşlarınız kelimenin tam anlamıyla süper! iş sizin için zorunluluk değil keyifli,eğlenirken çalışabileceğiniz ve saatlerin nasıl geçtiğini anlayamayacağınız bir duruma dönüşebilir.Ekip çalışması beraberinde başarıya da getirebilir tabii ki e buda motivasyon ve performansa yansır :) tüm bunlar yöneticiniz ile olan iyi ilişkilerinize ve kariyerinize olan emin adımlara dönüşebilir.

Tüm bunlar olabilir mi ? Neden olmasın.

Siz çalışma arkadaşlarınızla ilişkilerinize dikkat ederek nelerin değişebileceğini fark edin yeter.Belki iş arkadaşınızın işteki keyifsizliği sizin ona göstermediğiniz iyi iletişim ve yardımlaşmanızdır ? Sizin değişmeniz herkesin değişmesi olabilir.Küçümsemeyin..





Gizem Aydemir

10 Eylül 2011

İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü.


İnsan Kaynakları Yönetimi kitabı  İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ve ders kitabı olarak da okutulan başarılı bir kitap.
  Kitapta insan kaynaklarının ne olup olmadığı, tarihsel gelişimi ve temel görevlerinin yanı sıra bir çok gerekli bilgiyi de bizlerle paylaşıyor. Benimde bölümümde ders kitabı olarak karşıma gelen bu kitabı öğrencilik "heyecanı" ile sınav dönemleri dışında pek okumamıştım (: ancak şimdi okuduğumda keşke daha önce okusaydım diyorum. Sizde insan kaynaklarına gönlünü vermişseniz kitaplığınıza genişçe bir yer ayırmanızı tavsiye ediyorum.
Kitabı içerik olarak buradan inceleyebilirsiniz.
Mutlu günler (:


02 Eylül 2011

İK Mesleğine Girmek İçin Ne Yapmalıyım? | Kaynağım İnsan


İnsan kaynakları mesleğine girmeye karar verdiniz peki bunun için kendinize yöneltmeniz gereken sorular,cevaplar,nedenler,yapmanız gerekenler.... İpek Hanım'ın bizlere hazırladığı video ile açıklık buluyor (:

Kendisinin emeğine sağlık, böyle videolu anlatımda epey güzel oluyor (: 3.sünü sabırsızlıkla bekliyoruz

Kaynağım İnsan TV 2, İK Mesleğine Girmek İçin Ne Yapmalıyım? | Kaynağım İnsan

08 Ağustos 2011

İşletmelerde Stratejik Yönetim - Hayrİ ÜLGEN & Kadri MİRZE


   İKariyer'de bilgilerin yanında sizlerle gerekli ve başarılı kitapları da paylaşma kararımdan sonra bu başlangıcı başarılı bir kitapla gerçekleştirmek istedim.
    "İşletmelerde Stratejik Yönetim - Hayri ÜLGEN  & Kadri MİRZE "
 Üniversitede ders kitabı olarak karşıma gelen bu kitaptan itiraf etmeliyim ki ilk başta epey korkmuştum (: ancak sayfalarla birlikte ilerleyince neden "2009 yılı üniversite ders kitapları telif ve çeviri eser ödülü" aldığını anladım. Kitap o kadar anlaşılır ve rahat bir dille yazılmış ki hem anlaşılır hem başarılı örnekler, açıklamalar hemde akılda kalıcı şekilde yazılmış. Kitaplığınızda olmasını şiddetle tavsiye ettiğim kitaplar arasında ilk sırada yer alan temel bir eser. Kitabın içeriğindeki bölümler ise :

     ANALİZ

  • STRATEJİK YÖNETİM, İLGİLİ TERİM VE KAVRAMLAR
  • STRATEJİK YÖNETİM SÜRECİ VE UNSURLARI
  • DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
  • İŞLETME ANALİZİ
  • ÇEVRE UNSURLARININ ÖLÇÜLMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
  • STRATEJİK YÖNLENDİRME
     STRATEJİLER

  • TEMEL STRATEJİLER VE ALT GRUPLARI
  • ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ : KURUMSAL STRATEJİLER
  • İŞYÖNETİM STRATEJİLERİ : REKABET STRATEJİLERİ
  • İŞLEVSEL (FONKSİYONEL) STRATEJİLER : BÖLÜMSEL STRATEJİLER
  • ULUSLARARASI STRATEJİLER
   UYGULAMA VE KONTROL

  • YÖNETİM STRATEJİLERİNİN UYGULANMASINDA KULLANILAN TEKNİKLER
  • STRATEJİLERİN UYGULANMASI-1 : İŞLETME YAPILARI VE SİSTEMLER
  • STRATEJİLERİN UYGULANMASI-2 : YÖNETİM BİÇİMLERİ PAYLAŞILAN DEĞERLER İNSAN KAYNAKLARI VE İŞLETME YETENEKLERİ
  • STRATEJİK DEĞERLENDİRME VE KONTROL
  • KURUMSAL YÖNETİŞİM VE YÖNETSEL ETİK
    ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ

  • İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAY ANALİZ YÖNTEMİ
  • ÖRNEK OLAYLAR


Ayrıca bu bölümlerde kendi aralarında alt başlıklara ayrılmakta. Bu faydalı kitabı kaçırmayın derim (:
Keyifli okumalar diliyorum...