"Herkes
artık çok iyi biliyor ki hiçbir şey artık eskisi gibi değil. Ne iş yapma
yöntemleri, ne pazarlama yöntemleri, ne de satış yöntemleri. Dünyada
teknolojinin kullanımı ile birlikte geçirdiği evrim o kadar hızlı ki, her gün
yeni eklenen bir uygulama belirlediğiniz bütün stratejilerinizi gözden
geçirmenize sebep olabiliyor. Ancak kurumların birbirleri arasındaki
etkileşimde ve iş yapma yöntemlerinde benim belirleyebildiğim değişmeyen bir
tek şey var. Değişmeyen bu olgu o kadar güçlü ki, kurumları yöneten insanlar
birbirleri ile iş yaptıkları sürece değişeceğini de tahmin etmiyoruz.
Değişmeyen olgu şu ‘İnsanlar tanıdıkları kişilerle/arkadaşlarıyla iş yapmak
istiyorlar.’
Geçtiğimiz
hafta büyük bir inşaat grubunun İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısıyla
görüştüm. Benzer şeyleri farklı bir şekilde o da söyledi. Birçok yönden yeni
bir şeyi/kişiyi denemek istemediğini, bildiği ve tanıdığı kişilerle alacağı
sonucun kendini riske sokmayacağından bahsetti. Bu nedenle de tercihini
çoğunlukla bu yönde kullandığını söyledi.
İşlerinizin
bir anda kötü olmaya başladığını düşünün. Ekonomik kriz veya sebebi her ne
olursa olsun satışlarınızın düştüğünü ve hatta iş yerinizi kapatmak durumunda
kalabileceğinizi düşünün. İşlerinizin hacimini artırmak için ilk önce kimleri
ziyaret edersiniz. Hiç tanımadığınız yeni müştrerilere mi yoksa sizi tanıyan,
sizinle iş yapmış, neler yapabileceğinizi bilen kişilere mi?
İş
yapmanın, satış yapmanın temel kurallarından biri tanıdıklarınız olduğunu göre
kendi çevrenizi, tanıdıklarınızı gözden geçirin. Yeterince geniş mi?
Bundan
40 yıl önce Charlie Jones belki de kendisine ait en önemli sözü söylemişti,
‘Bugün nerede olduğunuzla, önümüzdeki sene nerede olacağınız arasındaki fark,
tanışacağınız yeni kişiler ve okuyacağınız yeni kitaplardır.’ Ne kadar güçlü
bir cümle!
Bu
yıl tanışmayı planladığınız kişileri ve okumayı düşündüğünüz kitapların
listesini gözden geçirin. Eğer bu zamana kadar yapmadıysanız şimdi yapın. 3
adet kitap ve her ne olursa olsun tanışmak istediğiniz ve kariyerinize etkisi
olacağını düşündüğünüz 3 kişiyi belirleyin.
Kitaplar
için özellikli bir çalışma yapmanıza gerek yok ama tanışmayı planladığınız
kişilerle nasıl tanışacaksınız?
Belirlediğiniz
bu kişiler şirketlerin Genel Müdürleri veya CEO’ları olabilir. Ya da sizin
sektörünüzde bilinen çok saygın biri olabilir. Belirlediğiniz bu kişilerin sizi
başarıya götürecek yolda adımlarınızı kolaylaştıracak kişiler olabilir. Bu
sizin açınızdan işin güzel yanı ancak diğer yandan bağlantı kurmayı
düşündüğünüz bu kişiler sizinle gerçekten bağlantı kurmak isteyecekler mi?
Sizin neden bağlantı kurmak istediğiniz belli. Onlar sizinle neden bağlantı
kurmak istesinler? Siz onlara ne vereceksiniz ve vereceğiniz şey onlar için ne
kadar değerli? Harekete geçmeden önce bunları çok iyi belirlemiş ve
hazırlıklarınızı çok iyi yapmış olmanız gerekmektedir. Uygulamaya geçireceğiniz
bir stratejiniz olması gerekir. Yani ev ödevinizi iyi yapmanız gerekir
Son
cümle; İşinizde, başarılı olmak için uyguladığınız teknik, taktik veya strateji
mutlaka vardır. Bunları sürekli olarak gözden geçiriyor ve günün şartlarına
göre güncelliyorsunuzdur. Ancak tüm bu teknik taktik ve stratejliler içerisinde
daha fazla kişiyi tanımak için yapacaklarınız bulunmuyorsa, herşeyi tekrar
gözden geçirilmeniz gerekmektedir. Eğer kişilerle ilişkilerinizi derinleştirmek
ve yeni kişilerle tanışmak bulunmuyorsa dünyanın en iyi ürünü, dünyanın en iyi
hizmeti veya iş planı hüsranla sonuçlanabilir."
Fuad Almeman
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder